מה לאכול במסעדה חלבית

הקסם שבעיר

אוכל צרפתי חלבי
כן, יש דבר כזה.לא כל המסעדות הצרפתיות מגישות דווקא שבלולים, צפרדעים ודומיהם. האוכל הצרפתי החלבי מבוסס על גבינות שונות כמו קממבר או רוקפור, מרקים כמו מרק בצל מלא בקרוטונים. ישנם מקומות בהם אפילו תוכלו למצוא את הקרפ ששינה פאזה והוא מוגש במגוון מילויים מלוחים כמו גבינות, ירקות שונים ואגוזים. 

אלה רק דוגמאות על קצה המזלג. מסעדות חלביות הן עולם שלם וניתן למצוא במסעדות כאלה את העולם כולו בצלחת. בניגוד אולי למה שחושבים עמים רבים מתבססים יותר על אוכל צמחוני מאשר על בשרי. בדרום אמריקה ניתן למצוא את התירס במגוון מאכלים,  באיטליה ניתן מקום של כבוד לירקות ולפסטה ואם אתם שומרים על כשרות, שווה לאכול במסעדה חלבית ולו רק כדי שיתאפשר לכם לטעום ממגוון הקינוחים בהן מסעדות חלביות מצטיינות במיוחד. 

מעבר למאמר בנושא:  מדריך למאכלים ירושלמים

 

מה לאכול במסעדה חלבית

רבים מאיתנו, הישראלים, נוהרים לאכול ארוחת צהריים במהלך העבודה או בטיול במסעדה בשרית בה הארוחה היא פרגיות, סטייק או שווארמה. עם זאת, ניתן לראות איך מסעדות חלביות בירושלים צצות כמו פטריות אחרי הגשם. ולא, מסעדה חלבית לא נועדה רק לארוחת בוקר. אמנם ניתן למצוא במסעדה כזו ארוחות בוקר נפלאות אך בהחלט יש עם מה למלא את הבטן במסעדה שכזו גם בארוחת צהריים. 

לאכול את המגף
מסעדות חלביות רבות הן בסגנון איטלקי. המטבח האיטלקי אמנם בהחלט עושה שימוש בבשר, למשל לבולונז, אך ישנן מנות דגל איטלקיות רבות שהן חלביות כמו הפיצה שהיא קלילה יותר אך גם מנות עיקריות. במסעדה איטלקית תוכלו למצוא סוגים שונים של פסטה על צורותיה השונות. ישנן הפסטות הפשוטות כמו ספגטי, פטוצ'יני או פנה שבאות ברוטב עגבניות, שמנת ופטריות או שילובים של השניים עם תוספות כמו יין, ירקות ועוד. ישנן הפסטות הממולאות כמו רביולי או קנלוני במילויי גבינות, בטטה או תרד ורטבים מעניינים. כמובן שהקינוחים האיטלקיים הם נפלאים. עוגות המבוססות על גבינת המסקרפונה, גבינה שהיא כמעט קצפת, גלידות משובחות או טירמיסו. בחורף מסעדות איטלקיות יחממו אתכם עם מרקים נפלאים כמו מרק מינסטרונה או מרק עגבניות שבהחלט ניתן לשבוע מהם ולחמם את הנשמה והבטן.

Adama
עבור לגרסה המיוחדת המותאמת לתוכנת הקראה